Det er interessant å stille seg spørsmålet «Hva betyr denne «kulturkapitalen» for bedriften, og hva er den verdt rent forretningsmessig?». Når man, som i dette eksempelet, ser noe som fungerer så godt virker spørsmålet lett å svare på:
Vi tror det finnes en direkte kobling mellom kultur, kommunikasjon og merkevarebygging. En kobling som skaper logikk og samsvar mellom de ulike kritiske suksessfaktorene i bedriften. For eksempel trivsel, teamwork, kompetanseutvikling, medledelse, sykefravær, kundebehandling, kvalitet, salg, omdømme. Og selvfølgelig strategisk kommunikasjon og design – og alt bedriften gjør i forbindelse med merkevarebyggingen.
RInger i vannet
Koblingen mellom kultur og kommunikasjon bygger forståelse og tillit, både internt og eksternt. En kobling som skaper vidtrekkende resultater – som ringer i vannet – og som følgelig bygger sterk merkevare og i tillegg kan merkes på bunnlinja.
Vi har erfart at denne «kulturkapitalen» er gull verdt, fordi den er troverdig og tillitvekkende. Den er enkelt sagt det beste grunnlaget for effektiv merkevarebygging fordi merker bygges når tilliten er der – og når diggingen er der. Les mer mer om hvordan digging bygger merkevare