Kundemagasiner i digitale og trykte flater

Eget magasin er en fantastisk plattform for effektiv kommunikasjon med kundene. Publikk hjelper bedrifter og organisasjoner med utvikling og produksjon av kundemagasiner – unikt tilpasset både digitale og trykte flater.

Det beste fra to verdener

Et moderne nettmagasin er skapt for digitale flater og kan bli bedriftens beste plattform for effektiv kommunikasjon og dialog med kunder. I motsetning til en statisk PDF-versjon av et trykt magasin vil et dynamisk og plattformtilpasset (native) nettmagasin ivareta viktige funksjoner som fullskala datafangst og sømløs konvertering til netthandel og produktprat mm.

Kundemagasiner i digitale og trykte flater har sine respektive fordeler som i sum vil utfylle hverandre og skape en attraktiv helhet.

Hvorfor trykt magasin?

  • Lett å skille seg ut: I dagens digitale jungel er det med et trykt magasin lett å skille seg ut, helt enkelt fordi vi ikke får så mange trykte magasiner lenger.
  • Fortsatt et trykt univers: Selv om våre lesevaner blir mer og mer digitale, ønsker vi fortsatt å forholde oss til trykte flater. For eksempel magasiner og bøker foretrekkes fortsatt av mange i trykt versjon.
  • Redusert leserflukt: Det er grunn til å tro at et trykt magasin vil bidra til mindre forstyrrelser og dermed lengre leseøkter.
  • Taktile opplevelser: Det er mulig å leke med formater og papirtyper og gjennom dette underbygge opplevelse av for eksempel kvalitet eller kreativitet.
  • Bygger merkevare: Sammen med kommunikasjon i digitale flater (eks. nettmagasin, nettsted, nettbutikk, nyhetsbrev) vil det trykte magasinet bidra til å bygge merkevare.

Hvorfor digitalt magasin?

  • Native: Et dynamisk magasin som fra bunn er laget for nett, gir en rekke fordeler fremfor publisering av statiske pdf-dokumenter.
  • Funksjonalitet: Et dynamisk nettmagasin legger til rette for et spekter av funksjonalitet som vil kunne bidra til økt brukeropplevelse.
  • Interaktiv: Nettmagasinet kan være en interaktiv plattform for effektiv dialog med leseren.
  • Tilpasset kommunikasjon: Mulighet for målgruppesegmentert og tilpasset kommunikasjon.
  • Kundedata: Tilgang til data som gir deg mer kunnskap om leserne.
  • Monitorering og optimalisering: Utstrakt mulighet for måling, testing og statistikk.
  • Konvertering: Mulighet for integrering av netthandel og/eller andre målrettede konverteringsmål.
  • Alltid oppdatert: Enkelt å gjøre oppdateringer i innholdet.
  • SoMe og deling: Fullverdig integrasjon med sosiale medier og moderne delingsfunksjonaliteter.
  • Tilknyttede nettsteder: Mulighet for generering og måling av trafikk til tilknyttede nettsteder.
  • Bygger merkevare: Nettmagasinet vil bidra til å bygge merkevare – og sammen med et trykt magasin skape en attraktiv helhet.

Vi hjelper deg i hele prosessen

  • Planlegging og konseptutvikling med guide for innhold og produksjon.
  • Kreativ og redaksjonell bistand – vi kan gjøre hele jobben, eller delta i team med dere som kunde og/eller andre leverandører.
  • Grafisk design, koder og trykk.

Spørsmål?

– Lurer du på om et kundemagasin kan være riktig for din bedrift eller organisasjon? I så fall diskuterer jeg gjerne dette med deg, kontakt meg for møtebooking på telefon 922 922 02 eller send meg en mail.
Petter Wilhelmsen, kreatør og kommunikasjonsrådgiver.

send e-post