Heistesten anno 2017

Noen ganger når jeg er ute hos kunder spør jeg om de har hørt om «heistesten».

Den går ut på at vi i løpet av en rask heistur på seks-syv etasjer skal, til en vi treffer i heisen, kunne fortelle med få ord hva vår bedrift leverer. Og aller helst hvorfor vi gjør det bedre enn våre konkurrenter.

Her om dagen fikk jeg spørsmål på tekstmelding om hva Digitalfabrikken kunne bistå med. Jeg må innrømme at jeg brukte litt tid på å svare. Jeg kunne selvfølgelig kopiert tekst fra vårt nettsted, men ville heller omarbeide slik at det passet inn i SMS-formatet. Enkelt, kort og greit. Det slo meg at dette måtte være en moderne måte å gjøre den «klassiske» heistesten på (jeg vet ikke om det er andre som bruker denne, men jeg har i alle fall brukt den i maaange år).

Det var en fin øvelse, for det å bli «tvunget» til å skrive kort utløser essens. Prøv selv, og send meldingen til en kunde eller samarbeidspartner! Hvordan vil du per SMS gjenfortelle hva din bedrift kan levere?

For eksempel:

Hei (navn), Digitalfabrikken har gjennom 25 år hjulpet over 100 store og små bedrifter og organisasjoner med oppgaver innen merkevarebygging, kommunikasjon og design. To av våre viktigste kunder har vært DNB og YARA som vi har hatt utstrakt samarbeid med i henholdsvis 20 og 15 år. Våre tjenester er, kort fortalt:

  1. Rådgivning innen merkevarebygging
  2. Kreative prosesser
  3. Utvikling av kommunikasjonskonsepter
  4. Strategisk design og kreativ tekst
  5. Utvikling og produksjon for digitale flater
  6. Smart marketing – idé og rådgivning knyttet til valg av aktiviteter og medier
  7. RankBoard™, vårt egenutviklede merkevareverktøy som identifiserer, rangerer og forankrer kommunikasjonsgrunnlag

La oss treffes til et uforpliktende infomøte, og ta en kreativ prat om merkevarebygging og kommunikasjon i din bedrift. Jeg ringer deg for nærmere avtale 🙂

(Foto: iStockphoto.com)