Fretheim Hotel var opprinnelig en gård. Gården lå der hotellet ligger i dag. Låven er revet, men det gamle gårdshuset er i dag i bruk som historiske hotellrom.
Fretheim Hotel har totalt 122 rom i ulike kategorier, blant annet:standard rom, oppgraderte rom med utgang til hage eller med balkong, 6 juniorsuiter, 12 historiske rom med antikke møbler og historisk atmosfære, 1 historisk tårnsuite, 12 amerikarom med store flotte balkonger.
Kundens behov
Fretheim Hotel ønsket i forbindelse med ombyggingen av hotellet å fornye sin grafiske profil, noe som var en god anledning til å tydeliggjøre identitet og kommunikasjonsplattform. Hotellet hadde derfor behov for en helhetlig identitets- og merkevareprosess som inkluderte strategi, internkommunikasjon, PR og reklame.
Leveransen
Publikk har blant annet utviklet hotellets logo og grafiske profil, samt slagordet, nettstedet og en rekke ulike markedsaktiviteter. Blant annet var det viktig for hotellet å ha en attraktiv hovedbrosjyre som kunne brukes aktivt i salgsarbeidet for hotellet, samt ligge på hotellrommene og turistkontor rundt om landet.
I og med at vi fikk være med fra starten bidro vi på områder som for oss var nye, for eksempel utforming av kick-off og åpningsfest. I løpet av identitetsprosessen hadde det kommet fram viktigheten av å finne tilbake til hotellets historiske røtter, noe som også ble tema for disse eventene – Back to the roots. Nettopp dette autentiske og stedstypiske ble forøvrig godt ivaretatt i logoens symbol (se bildet under), som er inspirert av lokal håndtverkstradisjon.